Vad är profilkläder?

Profilkläder är kläder med tryck eller färger som anpassats specifikt åt ett företag för att visa upp dess varumärkesprofil. Kunder och potentiella kunder känner lättare igen både företagets varumärke och anställda tack vare profilkläder.

Billiga profilkläder online – tips

Du hittar ett brett sortiment av billiga profilkläder online på M.E Produkter. Där kan du köpa alla slags profilkläder med eget tryck eller brodyr – allt från sportmärken som Under Armour till klassiska arbetskläder från Jobman. M.E Produkter har varit i branschen i över 30 år och har 150 återförsäljare av profilprodukter runt om i Norden. Vi gillar att de alltid glatt hjälper till med rådgivning inför ett köp. Det är också enkelt att klicka hem profilprodukter direkt i webbshopen, med tryck eller utan. Sammantaget är denna butik vårt allra bästa tips för dig som letar efter billiga profilkläder online.

Vad betyder profilering?

Profilering betyder att företaget bestämmer sig för hur de vill att deras befintliga och potentiella kunder ska uppleva dem. Det innefattar allt från att ta fram en logotyp och företagsfärger till att definiera vilken tonalitet man använder i sin kommunikation. Profileringen går sedan att förstärka genom att till exempel trycka upp profilkläder.

Varför profilera företag?

Det finns flera fördelar med att profilera företag. Med tydlig företagsprofilering vet du exakt vilket budskap ditt företag vill få ut på marknaden. Det underlättar allt från marknadsföringen till skapandet av social media, hemsida och trycksaker. De två främsta anledningarna till att profilera företag:

Enklare att skapa online närvaro

Genom en tydlig företagsprofil kan du snabbare skapa upp dina digitala kanaler. Om du redan har bestämt dig för sådant som färger, logotyp, bilder, typsnitt och kommunikationssätt kan du bygga hemsida och sociala media utan att behöva göra avbrott för att ta fram designer.

Många börjar bygga utan att ha full koll på vad de vill säga och hur företagets närvaro online ska se ut. Det är då vanligt att behöva göra ändringar onödigt många gånger, i flera olika kanaler dessutom.

Ska du anlita en byrå som hjälper dig är detta ännu viktigare. Om allting redan är på plats i en designguide går byråns arbete snabbare och lättare, vilket kan spara dig många kronor.

Korta ner köpresan

Genom att profilera ditt företag tydligt kan du korta ner köpresan – det vill säga den tid det tar innan en potentiell kund genomför ett köp.

Det sägs att en människa behöver se ett varumärke i genomsnitt sex gånger innan hen känner igen och kommer ihåg det. Har du profilerat företaget så att det ser likadant ut överallt blir marknadsföringen mer effektiv.

En potentiell kund kan komma i kontakt med ditt varumärke i flera olika situationer, och på flera olika plattformar/kanaler. Ditt varumärke kan dyka upp på tv, på bussen, på Google, i sociala media, på firmabilen eller på personalens profilkläder. För somliga kunder är denna kontakt nödvändig innan hen bestämmer sig för att testa dina varor eller tjänster.

Lyckad företagsprofilering – exempel

Två bra exempel på lyckad företagsprofilering är bland andra Foodora och IKEA. De flesta av oss känner nog igen dessa varumärken på långt håll tack vare minnesvärd färgsättning. Den förstnämnda med sin speciella, rosa färg och den sistnämna med klassiskt gult och blått. Färgerna återfinns i deras logotyper, annonser, sociala media och på deras personals profilkläder.